Utolsó kommentek:

Közszolg!
Az IMF belső képzései most elérhetők teljesen ingyen, mindenki számára, angol nyelven. Általános tájékoztató:
www.edx.org/press/imf-edx-join-forces-pilot-online
Kurzusok:
FPP.1x Financial Programming and Policies
DSAx Debt Sustainability Analysis
ESRx: Energy Subsidy Reform

Valaki szólhatna Bokrosnak, hogy ő ott szeretne Community TA lenni. Tök jó lenne.

Bejegyzés: Keleten a helyzet változatlan – újabb leltár a gyengélkedő magyar gazdaságról
Nem olyan bonyolult ez. Ha nem lesz pénz akkor azt az EU a multik és a judeobolsevisták támadásának minősítik a sok hülye meg vagy benyalja,vagy lapít mert jellemtelen. Lehet választani.

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
Engem teljesen megnyugtatott Zsigó kijelentése. :)

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
Csepreghy Nándor helyettes államtitkár úr bemutatta a híres chewbacca defense-t.

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
@Kovács Nóra Anna: 3 év, 11 hónap és két hét. Éppen most kaptak 2/3-ot... :-((

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
Azt hazudta a mutyiqrmány egyik tagja, hogy akár októberig is tudna a qrmány fizetni az EU helyett ami egy ótvar nagy hazugság hiszen a megszavazott költségvetés már hónapok óta nem igaz. A költségvetést 290 Ft körüli euróval számolták, de mennyi is az euró már hónapok óta?
2006-ban az egész fitymasz hörögve ajvékolt mert a coclibek elhallgatták az államadósságot. Idén március végével az államadósság mind abszolút értékben mind a GDP 5-ában mindenkori csúcsot döntött és erről a mutyiqrmány úgy hallgat mint kutyaszar a gazban.

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
Tegnap azt mondta az egyik kormánytag, hogy akár októberig is képes a költségvetés fizetni az EU helyett az eu-s pénzeket ami egy ótvaros hazugság. A megszavazott költségvetés már rég összeomolott ugyanis 290 Ft körüli euróval kalkulálták viszont az euró hónapok óta jócskán 300 fölött van. Ha leáll az eus lélegeztetőgép /értsd eu-s pénzek/, akkor sajnos a költségvetés becsődöl, összeomlik.

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
Meddig ülnek még ezek a dilettánsok a nyakunkon???

Bejegyzés: Álljon meg a nászmenet!
Azért legalább ha fényképet akarnak betenni, legalább a paksi erőműről tettek volna be... Merthogy nem minden atomerőmű egyforma!!!
Teljesen laikusként úgy tudom, hogy még az atomenergia előállítása a legolcsóbb, minden mással szemben!
Csökken a fogyasztás??? Hol? Meg az ár? Hol???

Fura egy cikk, annyi szent.

Bejegyzés: A Paksi Atomerőmű II. tervezett beruházásának elemzése
A másik. A plusz 2000 MW-ra Mo-nak nincs szüksége??? A paksi a magyar fogyasztás 43 %-át szolgálja ki. Plusz egy reaktor plusz 10 % lenne, így függetlenek lehetnénk külföldtől. Ugyanis onnan is vásárolunk.

Bejegyzés: A Paksi Atomerőmű II. tervezett beruházásának elemzése
Akkor számoljunk!

1. 10 mrd € orosz hitel + 2,5 mrd más (drágább) hitel szükséges az építéshez. (egyébként még egyetlen atomerőmű sem készült el a világon a tervezett költségen belül, nem ritka a duplázódás sem). Ebből az építkezésből - ha beindult - kiszállni nem lehet, mert partnerünk rajta tartja kezét a gázcsapon, az olajcsapon, meg a légycsapón. (lásd még: Fehéroroszország, Ukrajna, Baltikum)

2. Gigantikus közbeszerzések esetén gigantikus a korrupciós veszteség: 70-80%-ból készül valami, 20-30% elszivárog. Az olyan beruházásoknál, ahol oroszok dominálnak, az arány hasonló, csak fordítva. (a matematikában ezt nevezik szocsi-együtthatónak.)

3. 2025-től 21 éves törlesztési idő áll rendelkezésre. Átlagosan 4,5% lesz a kamat az orosz hitelen, az egyszerűség kedvéért legyen a számításunkban a többi hitel kamata is 4,5%.

4. A tőketörlesztés évente: 595 millió €

5. A kamatfizetés évente (átlag): 295 millió €

6. A kettő együtt évente: 890 millió €

7. A paksi atomerőmű (kapacitás 2000 MW) 2012-es forgalma 184 mrd Ft (kb. 613 millió €), adózatlan eredménye 40 mrd Ft (kb. 133 millió €) volt.

8. Európában az áram piaci ára csökkent az utóbbi években. Ezen felül hazánkban rezsiharc dúl: folyton jóárasítják az áramot. Szakértők szerint a Pakson termelt áram tényleges költsége jóval magasabb lesz, mint a piaci ár. Tehát nagy bevételnövekedésre nem lehet számítani, legfeljebb a kapacitásbővülés arányában. Az új blokkok kapacitása 2400 MW lesz, ami 20%-kal nagyobb a jelenleginél, így a forgalom 735 millió €-ra, az adózott eredmény 160 millió €-ra ugorhat.

9. Van tehát jó esetben évente 160 millió € eredményünk, amiből 21 éven keresztül évente 890 millió € pénzt kell törlesztésre fordítanunk. A maradékott arra költjük, amire csak akarjuk. Valahogy így működött a Szovjetunióba irányuló sertésexport is - ahogy Hofi professzor elmagyarázta nekünk ("a 14 malac").

10. Pár évig a régi blokkok és az újak párhuzamosan termelnek, a többletet a Bibó-kollégisták Németországba akarják exportálni. Németország per pillanat Franciaország után Európa második legnagyobb áramexportőre, annak ellenére, hogy pár év alatt hét atomerőművet vont ki a forgalomból. Ha időnként a szükség úgy hozza, Franciországból importál bagóért áramot. Ennyit az export-üzleti tervről.

11. 1993-ban 430 reaktor működött világszerte, 2012-ben már csak 375 (World Nuclear Industry Status Report). Vajon miért nem terveznek mostanában a civilizált világban újabb atomerőműveket? Mert nem éri meg. A civilizált világ a tisztább, olcsóbb energiaforrások felé mozdul.

A néhány folyamatban levő építkezés Európában már sokkal drágább, mint ahogy tervezték. Komolyabb atomerőmű-építési tervek csak Kínában és Oroszországban vannak, ahol egyébként sem döntő szempont a racionalitás.

Franciaország 2030-ig 34 atomreaktort állít le az 58-ból. Miért nem építenek újakat? Talán túl drága és túl veszélyes.

12. Szóval ott tartottunk a 8. pontban, hogy évente mínusz 730 millió € a szaldó 21 éven keresztül. Az egyenlő: mínusz 15.330.000.000 €, tehát bő 15 milliárd € fix bukta.

13. Mivel a tényleges költségek minimum egyharmaddal a tervezett költségek felett lesznek - nagyon szerényen becsülve - a várható bukta 20 milliárd € körül lesz. És kiszállni sem lehet, tudjuk, a légycsapó!

14. Wladimir Sliwjak (orosz ökológus): világszerte 15 országban működnek szovjet-orosz technológiával épített atomreaktorok, és mindegyik rá van utalva a RosAtom-leány TWEL által dúsított uránra. Emiatt ezek az országok bizonyos energiafüggőségben vannak Oroszországtól.

Ennyit a energiafüggetlenségről és a diverzifikált energiapiacról.

15. Egy atomerőmű szakszerű lebontása sem filléres mulatság. A greifswaldi erőmű - nagyságrendileg akkora, mint a paksi - lebontása 4 mrd €-t emészt fel. Paks esetében is eljön az idő, amikor ki kell csengetni ezt az összeget.

16. Az atomhulladék veszélytelen tárolása újabb 1-2 mrd €-ba fog kerülni valakinek.

17. Összegezve: a várható közvetlen bukta 20 mrd € lesz, a lebontás és a környezeti károk elleni védekezés további 5 mrd €-t jelentenek majd, tehát az utóbbi negyven év legjobb üzlete mínusz 25 milliárd € hozammal kecsegtet.

Paksi atomerőmű-bővítés: a mínusz 25 milliárd euro-s üzlet

18. Ez akkor is mínusz 25 milliárd, ha több évtizedre oszlik szét a költség: évente minimum 700-800 millió € körüli plusz terhet jelent majd a mindenkori adófizetőknek. Unokáink is fizetni fogják. Visszasírjuk még a jó kis emberléptékű stadionépítéseket!

19. A felsőoktatásra a Bibó-kollégisták kb. 400 millió €-t szánnak évente. Újabb pocsékolás helyett ezt a pénzt kellene megduplázni, megháromszorozni, hogy legyen valami ebből az országból.

Bejegyzés: A Paksi Atomerőmű II. tervezett beruházásának elemzése
"Az új magyar atomerőmű magyar energetikai szakértők szerint 8% tőkeköltség esetén, csúszás és költségtúllépés nélkül térülhet meg. Mivel a projekt közpénzből lenne finanszírozva, így a tőkeköltségének minimuma az államkötvény-hozam lehetne,"
Tudtommal a ruszkik 4-5%-on finanszíroznak. Tehát megéri.

Bejegyzés: A Paksi Atomerőmű II. tervezett beruházásának elemzése
"közvetlen rokonaim élnek arrafelé....Lassan már arról van szó, hogy a székelyek az igazi magyarok..."

nem kell mindent kézpénznek venni, arrafelé is vannak hülyék és ott is mondanak baromságokat...legalábbis nem fejtetted ki hogy mi is akar ez az "székely a igaz magyar" lenni, de így elsőre hülyeségnek hangzik...olyasféle fárasztó mantra mint az "elmúlt 8 év" stb.

Egyszerűen arról van szó hogy a székelyek élnek egy tömbben és ezért ott van realitása az autonómiának.
Persze azt senki nem meri kimondani hogy a szórványmagyarság valószínűleg el fog idővel tűnni, vagy marginális lesz...így a székelyek helyzete fontosabb, mert ott van reális esély bármiféle megmaradásra.
Nemcsoda hogy a "határontúli magyarok" alatt már ma sem a burgenlandi, Muravidéki magyarság jut elsősorban eszünkbe, mert nekik kb kampec...jelentéktelenek, kegyetlen de ez van.

Az meg hogy azért ne legyen autonómia mert a szórványnak ez nem tetszik...vagy az ő kárukra fog megvalósulni "bosszúból" az autonómiáért....hát nonszensz.

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről
Jó a buli a fórumon, a hozzászólások magasan verik a cikket.
Remélhetőleg 50 év múlva jön a fúzió, addig meg kibírjuk valahogy.

Bejegyzés: A Paksi Atomerőmű II. tervezett beruházásának elemzése
@GERI87: hát nem úgy van, közvetlen rokonaim élnek arrafelé, ismerem a véleményüket. Lassan már arról van szó, hogy a székelyek az igazi magyarok...

Mit látok? "Két komment elküldése között várnod kell!"
nos, nézzük csak: GERIB 87 hozzászólása 18:51:41-kor volt. az enyém 23:56-kor. az 5 óra! Ennyit kéne várakozni? (Egyébként az én első hozzászólásom még tegnap történt.) Kissé szánalmas a dolog...

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről
@Kandabula:

A többi magyar szórványban él, ezért nincs lehetőségük az autonómiára.
ennyi, ne értetlenkedj már.

"Mi lesz a Romániában élő többi magyarral? "

elviszi őket a rézfaszúbagoly, meg az irigy kutyádat..

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről
@vasmargitt: Kezdheted összeszámolni, hogy Dél-Tirolban, Feröer-szigeteken, stb. (bármely autonóm területen)hány kettős állampolgár van! Ha nem találsz egyet sem, akkor igazad van!

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről
@tordaicsaba:

Nehéz elhinni, hogy nem olvasta az idézett cikk további, erre vontkozó részét is.

"Az RMDSZ csatlakozása a tiltakozásokhoz szánalmas, de érthető. Kelemen Hunor, a párt elnöke szeptemberben még azt nyilatkozta, hogy a kérdés nincs napirenden, ugyanakkor helyi népszavazásokat kezdeményeznek, hogy megakadályozzák a régiós térkép ilyetén átrajzolását. Való igaz, jövő év végéig Romániában nem lesz alkotmánymódosítás, ami egyben azt is jelenti, hogy addig semmilyen adminisztratív változás nem fog bekövetkezni. Akkor meg mire ez az egész cirkusz, hisztéria, handabandázás? Az RMDSZ rá van utalva arra a pár százezer szavazatra, amit a Székelyföld jelent, s e szavazatokért ma olyan árat fizet, ami – nem kétséges – holnap megpecsételi majd sorsát.

És ugyanez mondható el az Együtt–PM szövetségről is, mert hamis ügy mellé csak gyáva vagy számító emberek állhatnak. Arra, hogy a Jobbikkal és a Fidesz szélsőjobbosaival vonultak fel vasárnap, nincs mentség. Lehet, hogy tényleg aggódtak az erdélyiekért, lehet, hogy tényleg felháborodtak a manipulált hírek hallatán, ám nincs mentség. Az erdélyi magyarság érdekeit épp úgy elárulták, mint Magyarország polgáraiét – politikai, emberi gyarlóságból. Több bűnhődést nem kívánok nekik, mint azt, hogy vasárnap ott tapsolhattak Bayer Zsoltnak."

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről
úgy tesz mindenki, mintha tényleg komolyan venné ezt az autonómia-ökörködést. pedig világos, hogy amióta a csüngő hasú diktátor az ellenzék gyáva asszisztálásával megteremtette a kettős állampolgárságot, az erdélyi autonómia-igény hangoztatása merő röhej. a dolog elvesztette minden létjogosultságát. nincs olyan többségi nemzet, amely területi autonómiát adna egy olyan kisebbségnek, amelyik egy másik ország polgára. ti ostobának gondoljátok a románokat, pedig ti vagytok ostobák, hogy ilyennel előálltok.

ugyhogy kedves csüngő hasú diktátor és seregnyi seggnyalód_ legyetek szívesek, hagyjátok abba ezt a hülyéskedést az autonómiával.ennek egyszer s mindenkorra befellegzett miattatok.

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről
Az első két kérdésről senki nem vitázott, ezek nem kérdések.

A harmadik kérdéshez: a cikk a "haszonszerzés" vádját nem cáfolja: aki haszonszerzést feltételez, az nyilván arra gondol, hogy az E14-PM állásfoglalásával a hazai jobboldal szimpatizánsait igyekszik megtalálni. Ők pedig nem két képviselőt fognak delegálni.

A negyedik kérdésre pedig - és ez a lényeg - ismét nincs meggyőző válasz. Miért nem lehetett a székelyek ügyét leválasztani a CÖF-ről? Miért nem talált módot arra az E14-PM, hogy a mondanivalóját szalonképes környezetben tálalja? Miért kellett színpadhoz segíteni Bayer Zsoltot? Miért kell lehetőséget adni pl. a román sajtónak, hogy az autonómiatörekvésekről a magyar nácik képeit mutogatva számolhasson be, demokrata ellenpont nélkül? Miért kellene demokrata szavazókat olyan helyzetbe hozni, hogy Bayernak kelljen tapsolniuk?

És legfőképpen: ha ebben a kérdésben "félre lehet tenni" a belpolitikai egyet nem értést, miért nem tudott a PM hasonló módon, szervezetileg csatlakozni a Bayer Zsolt elleni megmozduláshoz ("cigányok = állatok"). Az, hogy az egy szem Szigetvári Viktor némán ott volt a tömegben, nem elég.

Bejegyzés: A Székelyek Nagy Meneteléséről

Rólunk

A Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány szakpolitikai publikáció, konferenciái mellett rendszeres blog-bejegyzésekkel is hozzá kíván járulni napjaink legfontosabb kérdéseinek higgadt, szakszerű és elmélyült megvitatásához.

Tovább

Legutóbbi bejegyzések

Támogasson minket

Legutóbbi kommentek

Címkék

2011 (3) 2012 (8) 2013-as költségvetés (2) 2014 (3) adó (3) adósság (1) adósságrendezés (1) adósságválság (2) afganisztán (1) agrárpolitika (1) akadályok (1) alap (1) alaptanterv (1) alaptörvény (1) alkotmány (9) állam (1) államadósság (6) államilag finanszírozott keretzámok (1) Állami Számvevőszék (1) államosítás (2) állampolgárság (2) antikorrupciós technikák (1) arab (3) ÁSZ-jelentés (1) átalakítás (3) átláthatóság (1) atomenergia (3) atomprogram (1) autonómia (1) autópályafejlesztés (1) bajnai (1) Bajnai Gordon (1) Bajnai Gordon. (1) balkán (1) balti út (1) belpolitika (1) Best of (1) beszéd (1) bevezetése (1) bíró andrás (1) birtokpolitika (1) biztonság (1) btk. (1) budapest (1) Budapest Pride (1) büntetés (1) büntethetőségi korhatár leszállítása (1) business (1) cenzúra (1) cigányok (1) Címkék (1) demokrácia (2) demokratizálódás (2) devizahitel (1) Diktátorok Kézikönyve (1) Drogjelentés 2012 (1) drogpolitika (1) drogstratégia (1) dzsong (1) e-útdíj (2) e.on (1) E.on (1) EB jelentés (1) egyházak (1) egyiptom (1) Egyiptom (1) együttélés (1) ekb (1) eljárás (1) elnökválasztás (3) előadás (1) energetikai privatizáció (1) energiapolitika (3) energiastratégia (1) esélyegyenlőség (1) észak korea (1) eu (9) EU (3) EU-csúcs (2) euro (1) euró (1) eurobarométer (1) euróbevezetés (1) európai (2) európai bizottság (1) Európai Bizottság (2) európai bizottság jelentése a magyar gazdaságról (1) Európai Unió (2) eurózóna (2) euró zóna (7) euro zóna válság (1) EU költségvetés (1) EU támogatások (1) évértékelő beszéd (1) Fehér könyv (1) fejlesztési támogatások (1) fejlesztéspolika (1) fejlesztéspolitika (6) Fejlesztéspolitika Kormánybizottság (1) felsőoktatás (11) feltételes (1) felvételi (1) fiatalkorúak büntető igazságszolgáltatása (1) fico (1) finanszírozás (1) foglalkoztatás (2) foglalkoztatáspolitika (4) földtörvény (1) forradalom (1) forum (1) franciaország (2) fukushima (1) fukusima (1) gazdasági (3) gazdaságpolitika (19) gordon (1) görögország (5) görög válság (1) görög válságkezelés (1) grexit (1) használatarányos útdíj (1) határon túli magyarok (3) határon túli magyar közösségek (5) Haza és Haladás Alapítvány (1) Haza és Haladás Blog (1) hiány (1) hollande (1) hungarian (1) identitás (1) ideológiai (1) il (1) illeték (1) imf (2) IMF-hitel (1) ingatlanválság (1) integráció (2) interjú (1) intézkedések (1) intézménytelenítés (1) irán (1) iskolaátadás (1) iskolai szegregáció (1) izrael (1) Izrael (1) janukovics (1) járások (1) javaslat (1) jó kormányzás (1) K+F (1) kaczynski (1) kampányszabályozás (1) Karabah (1) katonai intervenció (1) keretszámok (1) kettős (1) kettős állampolgárság (1) kiemelt egyetemek (1) kifizetési stop (1) kilépés (1) kim (1) Kína (1) kína (1) kínai-magyar gazdasági kapcsolatok (1) kockázatelemzés (2) koháziós politika (1) kohéziós (1) kohéziós politika (1) költségtérítés (1) költségvetés (12) költségvetés. (1) költségvetési (1) költségvetés 2013 (1) konvergenciaprogram (3) kormány (2) kormányzás (1) kormányzat (1) kormányzati (1) korrupció (2) kötelezettségszegési (1) közbeszerzés (1) közbeszerzési (1) közel kelet (2) középosztály (1) középtávú gazdasági előrejelzés (1) Közgép (1) közigazgatási (1) közmédia (1) közmunka (2) közoktatás (6) közöskassza.hu (8) közpolitika (2) közvélemény kutatás (1) külföldi befektetés (1) külpolitika (8) lakásfenntartási (1) leaders (1) leminősítés (1) lengyelország (1) leszállítás (1) líbia (1) magyar (1) Magyarország (4) magyarország (7) magyar gazdaság (1) magyar gazdaságpolitika (1) magyar GDP (1) magyar labdarúgás (1) makrogazdaság egyensúlyhiány (1) mandiner (1) Mario Monti (1) Matolcsy (1) médiapolitika (1) megoldási (1) megszorítás (2) melegjogok (1) merkel (2) messziről (5) messzirőlnézve (17) messziről nézve (1) Messziről nézve (1) mezőgazdaság (3) migráció (1) mol (2) MOL (1) monarchia (1) munkába (1) munkahelyteremtés (3) munkanélküliség (3) MVM (1) mvm (2) nabucco (1) nagykoalíció (1) nagy britannia (1) nato (1) NEM (1) német (1) németország (1) nemzeti (1) nemzetpolitika (6) nézve (5) NFÜ (3) nők (1) non-profit közszolgáltatások (1) nonprofit közszolgáltatások (1) növekedés (1) nyilvánosság (1) nyugdíj (1) nyugdíjrendszer (2) obama (1) off shore (1) oktatás (1) oktatási (1) oktatáspolitika (7) olajembargó (1) olaszország (1) Olaszország (1) olimpia (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (1) orbán (1) orbán viktor (1) örmény-azeri konfliktus (1) oroszország (2) Oroszország. (1) országgyűlési képviselő (1) országjelentés (1) összefoglaló (1) paks (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin-kérdés (1) palikot (1) pályázatok (1) parlament (2) parlamenti (1) pedagógusok (1) polgárháború (2) politika (1) politikai realizmus (1) portugália (1) privátsarok (18) privatsarok (2) putyin (1) recesszió (1) reform (13) rendszer. (1) rokkantnyugdíjas (1) roma (1) romaintegráció (1) Románia (1) romapolitika (1) Safarov-ügy (1) sarkozy (1) segély (1) segélyezés (1) segítés (1) selectorate elmélet (1) semjén zsolt (1) soros elnökség (2) spanyolország (1) sportfinanszírozás (1) sps (1) stadionprogram (1) stratégia (1) szabadságharc (1) szakképzés (2) széchenyi (1) szegénység (6) szegregáció (1) Széll Kálmán Terv 2.0 (1) szigorítás (1) szimbolikus (1) Szíria (2) szlovákia (1) szociális (1) szociális ellátórendszer (1) szociálpolitika (4) szolgáltatások (1) támogatás (1) támogatások (3) támogatáspolitika (1) tandíj (1) tankötelezettség (1) tavasz (1) technikai kivetítés (2) terv (1) tervezete (1) timosenko (1) törökország (1) törvény (2) transzfer (1) trianon (2) túlzott deficiteljárás (1) túlzott deficit eljárás (1) túlzott hiány eljárás (1) tusk (1) új (1) Új Btk. (1) ukrajna (1) ün (1) unió (2) uniós (3) uniós fejlesztések (1) uniós fejlesztések intézményrendszere (1) uniós források (4) uniós költségvetés (1) uniós költségvetés 2014-20 (2) uniós támogatások (3) usa (3) USA (1) USzt (1) válásgkezelés (1) választás (6) választási rendszer (11) választások (5) választójog (12) válság (16) válságadók (1) válságkezelés (17) vegyifegyverek (2) vezető (1) vidékfejlesztési stratégia (1) világháború (1) wen jibao (1) Címkefelhő

Impresszum

Felelős kiadó: Schmidt-Hegedüs Dóra kuratóriumi elnök
Felelős szerkesztő:Pikó András
Szerkeszti az alapítvány kuratóriuma